2012. február 2., csütörtök

Gida mindennapjai

Gida ideiglenes befogadója fantasztikus levelekkel örvendeztet meg minket, megosztjunk néhány szösszenetet Veletek is, hogy vidám perceket szerezzünk :)



Január 31.

Az alábbi kép most készült miközben írtam a levelet, vagy fél órája a képen látható módon alszik, fejét a hátam mögé dugva horkol. Ha neki ez az aszkéta póz megfelel, mit tehetnék...:-)



Sampon teszt I.

Egy 5cm átmérőjű helyen jól benedvesítettem a kutya bal hátsó combján egy részt szivaccsal. Ez a kísérleti terület. Utána hitelesített 100ml-s mérőhengerben (köszönjük a Labsystem Kft.-nek :-)) 1:8 arányban összekevertem a kutyasampont meleg vízzel, és bedörzsöltem a kísérleti területet, és szigorúan megvártam az 5 perc inkubálási időt. Majd 5x leöblítettem a kísérleti területet meleg vízzel. Ezek után törülközővel és hajszárítóval - legkisebb fokot, 40 cm távolságról - teljesen megszárítottam. A párommal - akit nem avattam be, hogy melyik oldal volt kezelve - megszagoltattam a jobb és a bal oldali combját a kutyának. Gyakorlatilag semmiféle szignifikáns különbség nem volt.  A kutya nagyon jól viselte a dolgokat ezért megkapta a vasárnapi paprikás csirke összes bőr és lágy porcos részeit. Ennek módfelett örült, és önként jelentkezett a további kísérletekben való részvételre.

Holnap megvizsgálom a Baba törlő kendős tesztet a kutya bal és jobb oldali lapockáján...:-)






Február 1.

A blökivel kapott száraz kutyakaja nem nagyon fogy, pedig napi 3x is ehetne, de sose eszi meg az összes előtte lévőt. Pontosan nem mértem meg mennyi szárazkaja fogy, de ha szükséges ez is megoldható. Persze a nassolás az egész nap megy, hol egy kis virsli vég, hol egy kis szalámi szelet, hol egy kis kutyafüle, szóval nem hinném, hogy fogyna... Naponta többször cseréljük a vizet a tálban, de főleg este és éjjel iszik - hogy milyen öröm hajnal 2-kor arra ébredni, hogy szürcsöl a kutya :-). Hajnal 5-kor, fél 6-kor ébreszt, hogy menjünk WC-re, házzal szemközti oldalon van egy kis zöld, oda átrohan, de csak pipi van, aztán már húz is haza, ha a kutyafuti felé akarom vinni, akkor húzza a száját és a pórázt, vagy szimplán lefekszik, szóval megyünk is vissza a jó meleg lakásban lévő vackába.

Naponta  4x viszem le, reggel 5-kor (5 perc), de. 10-11:00-kor (kutyafuti, 20-30 perc), du. 3-kor van a nagy séta (1-1.5 óra), ma a Margit-szigeten sétáltunk. Ami a kutyába kódolt vadászösztönt illeti, képes lett volna beugrani a tóba a kacsák közé,...hogy megegye a víz tetején úszó kacsa tápot.  Mindig veszünk a tó parton lévő adagolóból kacsatápot (szárított, granulált fű ) és megetetjük a madarakat. A 4. séta este 9-10 között van,
20-30 perc, megkerüljük szemben lévő lakóparkot.  Nagyon félek, hogy ha havas lesz a táj akkor nem tudunk hosszú sétára menni, ha meg esni fog a hó, akkor vizes lesz...stb. Nincs valakinek kölcsön egy vizslára jó vízhatlan szerelése?:-))))

Szóval nagyon jól megvagyunk, amikor el kell mennem 1-2 órára valahova akkor alszik a vackában, nem hisztizik, nem rágja a bútorokat, és nem néz emelt díjas  TV csatornát...:-)

Ha van ötlet, hogyan, mivel lehetne kis zsírt deponálni a kutyára, akkor örömmel várom, mert szegényke nagyon Gi(z)da...


(Szerintünk Gida nem sovány, a képek alapján nagyon csinos - a Szerk.)


3 megjegyzés:

  1. Szerintem is nagyon csinos, szép vizslaalkat. Nem kell felhizlalni. Nagyon aranyosan alszik.:)
    Mi hóban is szoktunk nagy sétákat tenni a vizsláinkkal, imádják. Nem szokott bajuk lenni, otthon persze melegedés, száradás. További sok sikert hozzá!

    VálaszTörlés
  2. A főtt kaja a legjobb, persze a vegyes még jobb. Rizst imádja a lányom (26 éves) ebből a kutyánknak főtt csirke-far-háttal vegyítve adok.Leszedem a csontról a főtt húst!!!Bőre, minden bele, a far-hátat vegetás vízben főzöm meg, majd kiszedem tányérra és leszedem a húst róla. A far-hátat volt fagyis dobozban lefagyasztva tárolom a mélyhűtőben. Általában a Lehelen veszem. Megmosom, több részre veszem, lecsöpögtetem és irány a doboz majd a mélyhűtő. 7-8 dobozom van így a mélyhűtőben. Naponta kiveszek egyet, főtt tésztával is jó a főtt husi.Persze a szárazat nem komálja a mi kutyunk, de ha látja, hogy nincs főtt husi, megeszi-este 21.-kor- addig vár.Zuza, szív is jó így adagonként lefagyasztva, a rizs 3 napig is jó a sima hűtőben.Tehát nem probléma, ha nem csak száraz van.Azt mondanom sem kell, hogy a pörköltet imádja galuskával a kutyunk...szóval házi kaja!!!!!! Is...........

    VálaszTörlés
  3. Gida nagyon szép vagy és egyetértek, nagyon hideg van kint :-) A hótól nem lesz baja, ha szeretne sétálni menjetek nyugodtan.

    VálaszTörlés